یک روز خوب با نشان کمپين

by

یک روز در حالی که نشان سینه کمپین را به پیرهن زده بودم، رفتم به محل کار. از قضا آن روز با خانم حساب دار در دفتر تنها شدیم. سر نهار نگاه خانم حساب دار به نشان سینه افتاد و لبخندی زد. کمپین را می شناخت و پیش تر امضا کرده بود. بعد از نهار احتمالا از سر اطمینان به نگاه من روسری اش را برداشت و راحت گشت. این اتفاق برای منی که همیشه حجاب را توهینی به خودم به عنوان یک مرد می دیدم، به علاوه برای عذابی که صرف حضورم بر یک انسان دیگر تحمیل می کرد وجدان درد می گرفتم، اتفاقی بسیارخشنودکننده بود و باعث شد روزی شاد به کمک نماد برابری خواهی برایم رقم بخورد.

یاشار گرمستانی

5 پاسخ to “یک روز خوب با نشان کمپين”

  1. ناشناس Says:

    اتفاق جالبی بود. تصور من هم این است که این تفکر نوعی توهین به من به عنوام یک مرد نیز هست.

  2. ک.م Says:

    کوتاه و عالی بود

  3. ثریا محمدی Says:

    سلام وبلاگ جالبی دارید روسری خانمها نه به خاطر مردها بلکه به خاطر نامردهایی هست که اسم کمیته ای و بسیجی و نیروی انتظامی و….دارندو از نظر من این قشر در گروه بندی موجودات مذکز از نظر ژنتیک هستند .امیدوارم ایران آزاد چه زن و چه مرد باشد واقعیت در این کشور مردها چه حقوقی دارند که زنها دنبال برابری با حقوق مردها هستند؟

  4. ناشناس Says:

    سلام خانم ثریا قاسمی
    راستش مبارزه برای حقوق زنان به نوعی مبارزه برای حقوق خود ما مردها هم هست!

  5. parisa Says:

    یکبار توی یکی از برنامه های ماهواره ، خانومی صحبت می کرد . ایشان از ایته ایست – بی خدایان – های تندرو بود . صحبت کشید به اسلام و قوانین تبعیض آمیز و فعالیت های ازادی خواهانه برای برابری حقوق زنان و مردان . قابل توجه شما که بگم من خودم از طرفداران کمپین هستم . و برای جمع اوری امضا و اگاه سازی مردان و خصوصا زنان جامعه تلاش می کنم . ایشان به قدری تند و تیز مذهب رو مورد سرزنش و نقد قرار داد که من واقعا از برخورد ایشان زده شدم . محور سخنان ایشون این بود که افراد مذهبی که ادعای طرفداری از حقوق بشر و تلاش برای برابری زن و مرد می کنند ادعای باطلی دارند . اول باید کلاه مذهب را از سر بردارند و بعد راجع به ازادی سخن بگویند … واقعا از اینکه یه همچین ادمه مستبد و یکدنده ای از ازادی و حقوق بشر سخن می گفت منزجز شدم .
    مقاله شما رو خوندم . من بارها و بارها از دوستان خودم شنیدم که می گویند حجاب شما خانوم ها توهینی به ما مردها ست … اما من این حرف شما اقایوون رو مغایر با ازادی بشر و ازادی انتخاب می دونم . مانند اینه که شما هم مانند اون خانوم ، فعالیت های بشر دوستانه رو تحریم عده ای خاص کنید . این با اندیشه های خود شما مغایر نخواهد بود ؟؟؟؟
    چندی پیش یکی از همین فعالین کمپین ، با حجاب کامل در برنامه voa حضور داشتند . اتفاقا اقایی هم دقیقا همین ایراد رو بر ایشون گرفتند … نام ایشون خاطرم نیست . اما از سازمان ملل جایزه ای برای همین فعالیت هاشون گرفته بودند . فکر نمی کنم اندیشه های شما و ایشون باید با هم مغایرتی داشته باشه .
    دختران و زنانی که در حضور شما منزوی و تا حدودی ناراحت هستند دلایل خود را دارند . بهتره این طوری راجع به باقی زنان قضاوت نکیند .
    دوست دارم پاسخ منو برام بنویسید . ترجیحا به میلم . در غیر این صورت مرا از ان مطلع کنید .
    پایدار باشید .

پاسخی بگذارید

