شبی کمپينی

by

شبی با دوستم محمد برای جمع کردن امضا برای کمپین به پارکی رفته بودیم. بعد از چند مورد امضا گرفتن از مردم، به زن و شوهر جوانی برخوردیم که روی نیمکتی نشسته بودند. طبق روال عادی شروع کردم به معرفی کمپین و از قوانین تبعیض آمیز گفتم؛ ناگهان خانم وسط حرف من پرید و گفت: یعنی شما برای دفاع از حقوق ما زن ها امضا جمع می کنید؟ اگر ما زن هستیم که خودمان حقمان را می گیریم! اما آقا نگاهی تعجب آمیز به خانمش انداخت و گفت: من از این قوانین اطلاع چندانی ندارم. من هم برایش قوانین را توضیح دادم، وقتی هم که از منافات با اسلام صحبت کرد، توضیح دادم که کمپین منافاتی با اسلام ندارد. خلاصه، آقا برگه را گرفت و امضا کرد، بعد رو به خانم کرد و پرسید: امضا می کنی؟ اما خانم همچنان با نگاه حق به جانبی، گفت: من با این قوانین هیچ مشکلی ندارم و امضا نمی کنم!

ماجرای آنشب به آن زوج ختم نشد. پس از آن سراغ دو خانم مسن رفتیم که دو نیمکت آنطرف تر نشسته بودند. قبل از اینکه شروع به صحبت کنم، یکیشان گفت: آقا دور ما را خط بکش، ما حوصله دردسر نداریم! جواب دادم شما که هنوز نگذاشته اید من توضیح بدهم، لااقل بگذارید کمپین را معرفی کنم. بعد شروع کردم درباره کمپین گفتن و یکی دو دقیقه بیشتر طول نکشید که هر دو امضا کردند. سپس یکی از آنها اسم شش نفر دیگر را هم نوشت. تا آمدم بپرسم این اسم ها چیست، شش دختر و زن دیگر را صدا زد که از گوشه و کنار پارک آمدند و همگی بیانیه را با علاقه امضاء کردند. صحبت ها و امضا کردن ها که تمام شد، پرسیدم چطور شد که به این سرعت نظرتان عوض شد؟ جواب دادند اولش فکر کردیم از گولد کوئست آمده اید!

سپهر صمیمی

2 پاسخ to “شبی کمپينی”

  1. ناشناس Says:

    آقا عجب گیری کردیا!

  2. طاها بذري Says:

    اتفاقا من هم فراوون با این آدما برخورد داشتم … البته نه برای گرفتن امضای کمپین شرح حالش رو اینجا بخون

    http://www.bazri.com/blog-pck-mws-84me/post?82

پاسخی بگذارید

