روزی پر از شانس

by

دیروز به همراه خانمم رفتیم پارک امضا جمع کنیم. راستش با هر کسی که صحبت کردیم یه اتفاق جالب افتاد که چند تاش خیلی دیگه جالب از کار دراومدن. اولین سوژه ما خانم و آقایی بودن که کاملا» کمپین رو می شناختن و تا اومدیم توضیح بدم گفتن بده امضا کنیم! ما هم که دیگه از خدا خوسته دادیم امضا کردن. سوژه بعدی دو خانم و یه آقا بودن. توضیحات من که تموم شد احساس کردم آقا زیاد راضی نیست. ولی خانوما کاملاً موافق ما بودن. دو خانم دیگه بهش گفتن امضا کن و او هم امضا کرد. گفتیم شما خانوما امضا نمی کنین؟ گفتن نه! غیر مستقیم می خواستن بگن این آقا که احتمالاً نسبت نزدیکی باهاشون داره مانع امضا کردن اوناست. تو دلم گفتم سه ساعت توضیح دادم که اینو الان بشنوم! در هر صورت ناراضی از اینکه امضای اون مرد رو گرفتیم رفتیم سراغ بقیه کسایی که تو پارک بودن. دیدیم چند نقری دور هم هستن. شروع کردیم به صحبت درباره کمپین که دیدیم اونا قبلا» امضا کردن و اتفاقا» دنبال یه راهی هستن که وارد کمپین بشن! به خانمم گفتم یا کمپین خیلی گسترده شده یا ما انقدر بد شانسیم! خلاصه اینکه اونروز به هر دری زدیم یا کمپین رو می شناختن یا رفتارای مردسالار داشتن؛ منتها تو شرایط می خواستن امضا کنن. راستش بعد از امضا گرفتن از اون آقای دومی دیگه از چند نفری مثل همون امضا نگرفتم. بهتره کسایی که امضا می کنن واقعاً معتقد به برابری باشن.

از آخرین نفری که امضا گرفتیم چیزی شنیدم که تا الان فکرمو مشغول کرده. دو تا خانم بودن که با بچه هاشون تو پارک نشسته بودن. امضا رو گرفته بودیم و موقع رفتن گفتم » ممنون؛ لطف کردین.» خانم که بچه شیر خواره ای تو بغلش بود گفت:

” ما باید از شما تشکر کنیم. از طرف دخترمم (اشاره به دختره تو بغلش کرد) به خاطر کاری که برای آیندش می کنید از شما تشکر می کنم. دست گلتون درد نکنه.»

خانمم چند لحظه ای ساکت به بچه اش نگاه کرد. چیزی نداشت که بگه. حداقل برای الان خود خانم و بچه اش چیزی نداشت!

سیاوش خدایی

4 پاسخ to “روزی پر از شانس”

  1. pojhan Says:

    بخشی از نوشته به این بر میگشت که بهتره کسی امضا منه که به برابری اعتقاد داره.این واقعا تنها دستاورد کمپین و وجه تمایز آن از دیگر کنش ها ست . چرا که کسی همراه برابری میشه که تا انتها پاش می ایسته. خسته نباشید .

  2. solmaz Says:

    بعضی وقتا آدم دوست داره یه فرم دیگه هم داشت به اسم پس گرفتن امضا تا میشد امضای بعضی خانمها و آقایون رو بهشون پس داد. البته فکر نکنید دید خودخواهانه ای دارم ولی اینطوری ارزش امضاهای باقی مانده بیشتره

  3. سیاوش Says:

    راستش من خودمم اینطوری فکر می کنم. ایکاش میشد امضای دو سه نفری رو پس می دادم. فکر کنم لازمه احتیاطی یه تعدادی بیشتر از یک میلیون تا امضا جمع کنیم! البته شوخی بود. ولی واقعا» موافقم که امضای هر کسی پشتیبان واقعی ما نیست. اینم بگم که اکثریت مطلق افرادی که حداقل من امضاشونو گرفتم کاملا» با آگاهی امضا کردن.

  4. جمشید Says:

    به همین دلیله که من هر 15 روز 10 تا امضا جمع میکنم. ولی واقعا این 10 تا امضا 10 تا امضا ارزش داره.

پاسخی بگذارید

